Jeg skrev en anmeldelse af et firma som havde skiftet navn og webadresse, men havde beholdt CVR-nummer og adresse, og svarede telefonisk på det gamle firmanavn. Baggrunden var at firmaet åbenlyst havde lækket min firma-unikke emailadresse til spammere/scammere. I telefonen sagde de at det var ligemeget fordi de brugte ikke den gamle webadresse mere. Så jeg skrev en 2-stjerne anmeldelse for lemfældig omgang med kundedata.
Den kunne Trustpilot ikke godtage pga. webadresser. Ok. Jeg indsendte gammel ordrebekræftelse som bevis for at jeg havde handlet med firmaet, blot under deres gamle navn.
1: Det tog 11 (elleve!) emails før Trustpilots "Quality & Compliance" kunne se mine bilag. Jeg prøvede som PDF, PNG, vedhæftet email, osv. Om deres spamfilter eller interne CRM-system er defekt skal jeg ikke kunne sige. Men tilfredstillende var det ikke.
2: Trustpilot nægtede at acceptere bilaget fordi det var mere end 12 måneder gammelt og refererede til det gamle firmanavn. På trods af at jeg havde forklaret at firmaet åbenlyst var det samme, og at "kundeoplevelse" var frisk. Trustpilots interne retningslinjer er helt klart for stive og forhindrer at identificere brådne kar. Det er ikke tilfredstillende.
3: I den 12. email bad jeg om kontakt med en overordnet. Det blev nægtet. Det er heller ikke tilfredstillende.
Så Trustpilot kan bruges til at finde gode firmaer, men ikke til at identificere dårlige.